איגוד המים הישראלי - כנס 15-5-2017

דבר נשיא אג"מ לחברי קהילת המים בישראל                                              agam

 איגוד ישראלי למים (אג"מ) הוקם בשנת 2001, כאשר משבר המים בישראל הגיע לנקודת שפל שאפילו המפקפקים בעוצמתו הבינו שבלי מפעלי התפלה גדולים, חריפותו תהיה בלתי נסבלת.   
כולנו זוכרים את תשדירי האימים בהם הופיעו שחקניות יפות פנים כאשר עורן מתייבש ומתקלף מחמת היובש. מכסות המים לחקלאות קוצצו (החקלאות תמיד היתה הווסת) והוגבר הלחץ לחיסכון במים.
מאז- הוקמו 5 מפעלי התפלה שהורידו את רמת המחסור למי שתיה ולמים בכלל.
מצד שני- כמות המשקעים הממוצעת היורדת על אזורנו- פחתה בגלל שינויי האקלים וגם השנה אנחנו עומדים בפני בצורת בחלקים שונים של ישראל והאזור. מכל חודשי החורף, רק חודש דצמבר היה מבורך בגשמים.
המצב בישראל הוא יחסית טוב, בהשוואה למצב בחלקים אחרים בעולם, במיוחד בארצות אפריקה אבל לא רק, שבהן אנשים חולים ומתים ממחסור במים ומשימוש במים שאינם ראויים לשימוש.

מכאן משתמע כי לענף המים הישראלי יש אתגרים רבים- למצוא דרכים חדשות ויעילות יותר להרבות את הכמות, להיטיב את האיכות ולהוזיל את העלויות של כל הייצור, הטיפול והשימוש במים. הפוטנציאל הכלכלי של ענף המים הוכר על ידי ממשלת ישראל ב 2006, עת הוקמה ניוטק, כזרוע ממשלתית שתפקידה לקדם את טכנולוגיות המים ולסייע בשיווק ובייצוא של טכנולוגיות אלו.
אג"מ, משתפת פעולה עם כל הגורמים האחראים על נושאי המים בישראל ומסייעת לקידום הנושא על ידי ארגון קורסים לשיפור ההכשרה של מהנדסי המים ומפעילי המערכות ועל ידי הפגשת אנשי קהילת המים בכנסים ובמפגשים אחרים.
הכנס השנתי, תחת הכותרת מה יהיה םחר, מהווה את המפגש המרכזי של אנשי המים- חברות התעשייה, רשות המים, אנשי הממשל, אנשי האקדמיה ומהנדסי המים, להחלפת רעיונות, להצגת מחקרים והישגים של האקדמיה והחברות ולחשיפת כלל העוסקים בנושא.

אני קורא לכם להירשם ולהשתתף בכנס חשוב זה- שייערך ב 15 במאי בכפר המכביה.

קישור לתכנית הכנס:
http://israelwater.org.il/wp-content/uploads/2017/04/IsWA-2017-program-d5.pdf

להרשמה: http://israelwater.org.il/IsWA2017

להתראות בכנס,

אברהם ישראלי
נשיא אג"מ